آسمان ماااا

عاشقانه های من و همسرم:)

آسمان ماااا

عاشقانه های من و همسرم:)

دم اونایی گرم که....

دم اونایی گرم که شرف افرادو،به مقامشون،به ثروتشون،به تحصیلاتشون،به ماشینشون!نمیسنجن!

دم اونایی گرم،که لحن سلامشون و گرمی دستاشون برای فقیر و غنی یکیه!

دم اونایی گرم،آراستگی براشون به معنی لباس مارک دار نیست!

دم اونایی گرم،که شراره ی گرم آفتاب رو بهانه ای برای برداشتن چادراشون نمی دونن.صدف سیاهشونو دوست دارن.

دم اونایی گرم،که به پاس علم،واستاد تا کمر خم میشن.برا پدر مادرشون از مهربانی بال میگشایند.

دم اونایی گرم،که از غذاهای لذیذ چشم می پوشن،تا چهار نفرو بیشتر سیر کنن.

دم اونایی گرم،که توی این گرما،عاشقانه برا مردم کار میکنن،ومنتظر تشکرهم نیستن.

دم اونایی گرم،به یتیم از سر دلسوزی کمک نمی کنن.به چشم تحقیرم بهشون نگاه نمی کنن.

دم اونایی گرم،که نیتاشون.....مثل آب زلاله!

دم اونایی گرم،که زور دارن،اما زور نمی گن!

دم اونای گرم،کبر ندارن؛باهمه هستن،خاکین.

اینا بزرگن...

دم اینا گرم.                                               .

                                                               .

                                                            

تو هم چیزی داری که بگم دمت گرم؟!

بنی آدم اعضای....

موشی در خانه ی صاحب مزرعه،تله موشی دید.به گاو و گوسفند ومرغ،خبر داد.

همه گفتند،تله موش مشکل توست،به ما ربطی ندارد!

ماری در تله افتاد،و زن صاحب مزرعه را نیش زد.از مرغ برایش سوپ درست کردند.

گوسفند را برای عیادت کنندگان،سر بریدند.و گاو را برای مراسم ترحیم،کشتند.

و در این مدت،موش از سوراخ دیوار نگاه می کرد.و به مشکلی که به دیگران ربط نداشت،

                                                    فکر می کرد!

چه همه چشم!

ز چشمت ،چشم آن دارم که از چشمش نیندازد.

به چشمانت،که چشمانم به چشمان تو می نازد.

زکات چشمی؛چشمت مکن به سوی چشمت،از چشمم

که چشمانم به جز چشمت دگر چشمی نمی بیند.


با مدعی مگویید،اسرار عشق و مستی

تا بی خبر بمیرد،در درد خود پرستی


آسایش دو گیتی ،تفسیر این دو حرف است:

با دوستان مروت،با دشمنان مدارا....

 


پ.ن:سلام به همگی....

چطورین باروزه ها؟

من که سیمم 24 ساعته متصله به بالا!

معرفتتون زیاد.

تا بعد بابای.....!


ماه مهربون خدا...

به نظرم ماه رمضان ،ماه خیلی خوبیه...

انگار همه با هم مهربون تر میشن،بیشتر همو درک می کنن و بیشتر به یاد همن.

کوچیک تر که بودم،روزه گرفتن برام خیلی سخت بود...همش دعا می کردم،خدایا مگه تو نمیگی که چقد بنده هاتو دوست داری؟مگه مامانم نمیگه،که خدا از همه ی آدما،حتی بیشتر از من مهربونه؟

پس،پس چرا تو میخوای ما این قد عذاب بکشیم؟گشنمون باشه؟مگه تو دوسمون نداری؟

خدایا من که دوستمو دوسش دارم،اصلا دوست ندارم اذیتش کنم،یا کاری کنم که ناراحت بشه!

پس تو چرا داری مارو ناراحت می کنی؟

اما الان،که ماه خدا از راه رسیده،خیلی خوشحالم.خیلی کمه....خیلی خیلی خوشالم!

خیلی معرفت میخواد ،درکش...   قبول داری؟

این ماه...یعنی خدا و بس...

امیدوارم به معرفتش برسی!


یه نظر سنجی....

سلام دوستای خوبم.....?how are yau today

اینم یه قالب خوشکل دیگه....

احساس می کنم....دارم خیلی زود زود قالب عوض می کنم.

می دونین چون باید قالبم آسمانی باشه....باید آبی باشه...

از یک طرفم آبی رنگ سردیه....

به هر حال خوشحال میشم بدونم،خوشتون میاد یا اینکه عوضش کنم.

راستی دوستای قشنگم من یه وبلاگ دیگه هم درست کردم به آدرس:

aseman-baray-man.mihanblog.com

وقت کردین به اینم سر بزنین....

از لطف همتون ممنونم.

این تقدیم به همتون:

                                                             

1 (2)~55.jpg

                                                     

به نظر من،انگیزه یعنی همه ی زندگی...

صبحی که از خواب بلند میشی،زندگیت با یک انگیزه ی خوب شروع می کنی...

آدمی که انگیزه داره،زندهست،پویاست و

با تحرک و امید،به ارتقای زندگیش فکر می کنه...

انگیزه یعنی امید،امید به فرداهای روشن...فرداهایی که حتی در رویا های توست.

_تا حالا تو خودت انگیزه ایجاد کردی؟به خودت روحیه دادی؟

به من که انگیزه داده شد...از یه دوست...این از من یک آدم پر نشاط و وبااراده ساخت...

یک دقیقه بود..امامن را سال ها متحول کرد.

انگیزه به آدم اراده میده...قدرت ریسک میده...شجاعت میده...

و اینا یعنی نزدیک شدن گام به گام به هدفت...

واین یعنی یه موفقیت بزرگ...

وتو بادادن انگیزه به خودت،به بیش از30%موفقیت برسی!

من به این قدرت شک ندارم...   واین حسو توی بند بند وجودم حس می کنم.

باورم کن...      من موفقیتتو تضمین می کنم.                شروع کن از همین حالا....

مرغ بی پر....

چه خوشست حال مرغی که قفس ندیده باشد...

چه نکوتر آن که مرغی،ز قفس پریده باشد...

پر و بال ما بریدند و سر قفس گشودند...

چه رها،چه بسته مرغی ،که پرش بریده باشد...

من از آن یکی گزیدم،که به جز یکی ندیدم...

 میان جمله خوبان،که صفت گزیده باشد...

عجب از حبیبم آید،که ملول می نماید...

نکند،که از رقیبان سخنی شنیده باشد...

از کسی رسیده است، به مابدی بماند...

به کسی مباد از ما کا بدی رسیده باشد...


سلام... اینم یه شعر قشنگ دیگه.

امیدوارم خوشتون بیاد.. .

                                                     از آقای صادق سرمد....

                        

                                                                        

بهانه بامن....

           

گفتم به دام اسیرم،گفتا که دانه بامن!

گفتم،که آشیان کو؟ گفت آشیانه بامن...!

گفتم،که بی بهارم،شوق ترانه ام نیست....  گفتا بیا به گلشن،شور ترانه بامن...!

گفتم،بهانه ای نیست،تا پر زنم به سویت....  گفتا تو بال بگشا راه بهانه بامن...!

گفتم،به فصل پیری،در من گلی نروید....  گفتا که من جوانم،فکر جوانه بامن...!

گفتم،که خان و مانم در کار عاشقی رفت.... گفتا،به کار خود باش،تدبیر خانه بامن...!

گفتم،به جور شادی،جور زمان مرا کشت....  گفتا تو شادمان باش،جور زمانه بامن...!

گفتم،ز عشق ورزی،در کس نشان ندیدم.... زد خنده بر لبانم،گفتا نشانه بامن...!

گفتم،دلم چو مرغی ست،کز آشیانه دور است....دستی به زلف خود زد،گفت آشیانه بامن...!

گفتم،زمهربانان،روزی گریزم آخر....  گفتا که مهربان باد...اشک شبانه بامن...!     مهدی سهیلی...